Μη τρομάξετε... Κάλλιο αργά παρά ποτέ λέει ο λαός και το υπουργείο Οικονομικών ασπαζόμενο το "λαϊκό γνωμικό"....
προσπαθεί να στείλει τους ιδιοκτήτες ΙΧ ξανά στην Εφορία!!!!Αυτή τη φορά για καλό τους και για δικό του καλό.
Με απλά λόγια θέλει να πάνε οι ιδιοκτήτες ΙΧ που έχουν καταθέσει τις πινακίδες τους να τις πάρουν πίσω χωρίς να πληρώνουν "λύτρα" κάθε χρόνο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη, το υπουργείο Οικονομικών θέλει να εφαρμόσει- έστω και την υστάτη ώρα- την ίδια πολιτική. Δηλαδή η φορολόγηση στα αυτοκίνητα να γίνεται βάσει της Αξίας Λιανικής και όχι της Εργοστασιακής Αξίας ή του κυβισμού του κινητήρα.
Εξετάζει, ουσιαστικά, να υιοθετήσει ένα πραγματικά πιο δίκαιο και σωστό τρόπο για την καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας το οποίο θα υπολογίζεται βάσει των μηνών που κυκλοφορεί το κάθε ΙΧ ενώ παράλληλα το ίδιο θα ισχύει και για το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης!
Με το νέο σύστημα στα Τέλη Κυκλοφορίας, το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης και κατ' επέκταση και στο Τεκμήριο κάποιος που έχει ακινητοποιημένο το όχημά του στο γκαράζ του σπιτιού θα έχει τη δυνατότητα να το επανακυκλοφορήσει καταβάλλοντας μόλις το 1/12 των Τελών και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης, δηλαδή όσο αντιστοιχεί σε τέλη ενός μηνός που θα είναι σε κυκλοφορία και όχι εφάπαξ για όλο το έτος, είτε το κινεί είτε όχι.
Σύμφωνα με το νέο σχέδιο τα Τέλη Κυκλοφορίας θα επιμερίζονται ισόποσα στους 12 μήνες του κάθε έτους με αποτέλεσμα αν κάποιος θέλει να κυκλοφορήσει το ΙΧ του για ένα ή περισσότερους μήνες να καταβάλει το ανάλογο τίμημα.
Αν δηλαδή κάποιος κάτοχος ενός οχήματος 4ετίας με κινητήρα 2,4 λίτρα αποφασίσει να το κινήσει για ένα μόνο μήνα θα καταβάλλει 73,3 ευρώ για Τέλη Κυκλοφορίας και 25,8 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.
Όσον αφορά στα δίλιτρα που αποτελούν και την συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων το κόστος για τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας κυμαίνονται στα 660 ευρώ ή 55 ευρώ για κάθε μήνα κυκλοφορίας. Αντίστοιχα ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης κυμαίνεται στα 440 ευρώ για ΙΧ μέχρι 5 έτη ή 36,6 ευρώ για κάθε μήνα του έτους.
Τα κράτη μέλη της ΕΕ εδώ και δεκαετίες έχουν θεσπίσει δίκαια και φθηνά Τέλη Κυκλοφορίας για τους κατόχους ΙΧ ενώ σε αρκετά κράτη δεν υπάρχουν καθόλου Τέλη Κυκλοφορίας!
Το νέο μέτρο που αφορά στον μηνιαίο επιμερισμό των Τελών αλλά και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης περιλαμβάνει και τα Τεκμήρια διαβίωσης τα οποία ούτως ή άλλως επιβάλλονται ανά μήνα χρήσης. Ωστόσο ειδικά για το θέμα των Τεκμηρίων αλλά και το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης εξετάζεται η ριζική αλλαγή του τρόπου υπολογισμού τους και σύμφωνα με πληροφορίες θα εδράζεται στην αξία Λιανικής και όχι στον κυβισμό του κινητήρα.
Σύμφωνα με το νέο σχέδιο τα Τέλη Κυκλοφορίας θα επιμερίζονται ισόποσα στους 12 μήνες του κάθε έτους με αποτέλεσμα αν κάποιος θέλει να κυκλοφορήσει το ΙΧ του για ένα ή περισσότερους μήνες να καταβάλει το ανάλογο τίμημα.
Αν δηλαδή κάποιος κάτοχος ενός οχήματος 4ετίας με κινητήρα 2,4 λίτρα αποφασίσει να το κινήσει για ένα μόνο μήνα θα καταβάλλει 73,3 ευρώ για Τέλη Κυκλοφορίας και 25,8 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης.
Όσον αφορά στα δίλιτρα που αποτελούν και την συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων το κόστος για τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας κυμαίνονται στα 660 ευρώ ή 55 ευρώ για κάθε μήνα κυκλοφορίας. Αντίστοιχα ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης κυμαίνεται στα 440 ευρώ για ΙΧ μέχρι 5 έτη ή 36,6 ευρώ για κάθε μήνα του έτους.
Τα κράτη μέλη της ΕΕ εδώ και δεκαετίες έχουν θεσπίσει δίκαια και φθηνά Τέλη Κυκλοφορίας για τους κατόχους ΙΧ ενώ σε αρκετά κράτη δεν υπάρχουν καθόλου Τέλη Κυκλοφορίας!
Το νέο μέτρο που αφορά στον μηνιαίο επιμερισμό των Τελών αλλά και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης περιλαμβάνει και τα Τεκμήρια διαβίωσης τα οποία ούτως ή άλλως επιβάλλονται ανά μήνα χρήσης. Ωστόσο ειδικά για το θέμα των Τεκμηρίων αλλά και το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης εξετάζεται η ριζική αλλαγή του τρόπου υπολογισμού τους και σύμφωνα με πληροφορίες θα εδράζεται στην αξία Λιανικής και όχι στον κυβισμό του κινητήρα.