Την απάντηση δίνει o Vineet Nayar, αντιπρόεδρος της HCL Technologies, μιας εταιρείας με έσοδα $4,5 δισ. που έχει ως βασική αξία της το «Πρώτα οι Εργαζόμενοι»,....
με άρθρο του στο Harvard Business Review. Εδώ, λέγοντας μάνατζερ εννοεί τα στελέχη που δρουν ως απλοί διαχειριστές και διεκπεραιωτές.
Να δημιουργείς αξία, αντί απλώς να τη μετράς
Μερικοί μάνατζερ όχι μόνο δεν προσθέτουν αξία, αλλά αφαιρούν κιόλας. Αν ο τεχνίτης που κόβει ένα διαμάντι πρέπει κάθε 15 λεπτά να δίνει αναφορά στον προϊστάμενό του για το τι κάνει, διακόπτοντας τη δουλειά του και χάνοντας τη συγκέντρωσή του, τότε ο προϊστάμενος κοστίζει περισσότερο από όσο αξίζει.
Ένας ηγέτης θα πει «Θέλω να ασχοληθείς με το Α ενώ εγώ ασχολούμαι με το Β» και θα εμπνεύσει την ομάδα του να δημιουργήσει. Έτσι η αξία του θα είναι περισσότερη από το άθροισμα εκείνης των συνεργατών του.
Να δημιουργείς κύκλους επιρροής, αντί για κύκλους εξουσίας
Οι ηγέτες έχουν θαυμαστές και οπαδούς, οι μάνατζερ έχουν υφισταμένους. Ο ασφαλέστερος τρόπος να διαπιστώσετε σε ποια κατηγορία ανήκετε είναι να μετρήσετε πόσοι άνθρωποι που δεν είναι υφιστάμενοί σας έρχονται σε εσάς για συμβουλές. Όσοι περισσότεροι έρχονται, τόσο πιθανότερο είναι να σας θεωρούν ηγέτη.